واشنگتن‌پست: اروپایی‌ها در برابر ترامپ می‌ایستند

واشنگتن‌پست: اروپایی‌ها در برابر ترامپ می‌ایستند

«فابین دانی» مشاور در حوزه مشاوره شرکت‌ها در بازار بورس تهران می‌گوید که اروپایی‌ها در حال بازگشت هستند، چینی‌ها در حال بازگشت هستند و روس‌ها و اکراینی‌ها را هم همه جا می‌شود دید. شرکت‌های بسیار بزرگ با اشتها به دنبال سرمایه‌گذاری  در ایران هستند.
 
واشنگتن پست اما اشاره می کند که کاخ سفید و ترامپ خواستار تشدید فشار علیه ایران به دلیل نقش منطقه‌ای آن کشور و برنامه‌های موشکی‌اش هستند. 
 
این روزنامه با اشاره به این که دولت ترامپ بزودی باید گزارش دیگری را درباره میزان تعهد ایران به برجام تقدیم مجلس نمایندگان کند، می‌نویسد هنوز مشخص نیست در صورتی که این گزارش منفی باشد وزارت خزانه‌داری اجازه همکاری شرکت‌هایی نظیر بوئینگ با ایران را خواهد داد یا خیر.
 
این روزنامه در ادامه به نقل از «الی گرانمایه» کارشناس شورای روابط خارجی اروپا اشاره می‌کند که شکاف و اختلاف بین اروپایی‌ها و امریکایی‌ها در قبال ایران بوجود دارد. اروپایی‌ها خواستار گسترش روابط هستند و امریکا به دنبال سیاست انزواطلبی و مهار است. اروپایی‌ها اکنون می‌گویند که به ایران با سرمایه‌گذاری شرکت‌های‌شان این پیام را می دهند که سیاست خارجی اتحادیه اروپا متفاوت از واشنگتن است و اروپا دنباله‌روی محض امریکا نیست. 
 
منتقدان رویکرد اروپا می‌گویند که این نگرش صرفا اقتصادی است و طرفدار تجارت اما چشم‌اش را بر روی فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و احتمال نقض برجام از سوی تهران می‌بندد. 
 
نظر می‌رسد اروپایی‌ها قاطعانه در برابر ترامپ می‌ایستند. «ریچارد نفیو» معاون سابق هماهنگ‌کننده سیاست تحریم‌ها در وزارت امور خارجه امریکا می‌گوید که کشورهای اروپایی کاملا به تعهدات خود طبق برجام پایبند هستند و آمادگی هرگونه مقابله‌ای با امریکا را دارند. گرانمایه می‌گوید که اروپایی‌ها در میانه زمین هستند و سعی می‌کنند تا امریکایی‌ها را در حاشیه نگه دارند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ شنبه 24 تير 1396 ] [ 19:40 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید